23 Ekim 2014

KOLAY MI KALEM KIRMAK


" Az gelişmiş dünya halkları emperyalizme karşı bir savaş verirken gençlik bunun dışında kalamaz. Biz daima ezilenlerden yana çıkmak zorundayız. Eğer bizim kavgamız anti-emperyalist kavganın paralelinde yürümezse, ayaklarımız havada kalır (!) "

19 Kasım 1968 tarihli Türk Solu Dergisi'nin 13.Sayısında, gençliğin anti-emperyalist kavgasını niteliyor Deniz Gezmiş. Ve tarih 6 Mayıs 1972. Bu davaya inanan ve mücadele eden arkadaşları Hüseyin İnan ve Yusuf Aslan ile beraber idam ediliyor. Dar ağacında fidanlar birer birer devriliyor. Devrimci gençlik nefessiz, soluksuz bırakılıyor.

Malumunuz üzere CKM' de katıldığım etkinlik 10 Haziran 2013 tarihine kadar devam edecek olan " Bir avuçtular, Deniz oldular..." sergisi. Hala görmediyseniz gidin. Hem yazınsal hem de görsel verilerle hafızanızda izler bırakacak bir sergi. Kronolojik tarihe birçok açıdan bakış, Bedri Baykam' ın derin darbeli fırça izleri, gazeteler, şiirler, biyografik bilgilerle epey zaman geçireceğiniz bir etkinlik. Etkilendim elbet. Zaten yabancı olmadığım bir dönemin içinde buluverdim kendimi. Yaşadıklarını yaşamaya çalıştım. Hissettiklerini hissetmeye. Ailelerinin, yakınlarının yerine koydum kendimi. İçim bir daha bir daha yandı. Üzerine B Salonu' ndaki Yoga Academcy' nin düzenlediği " Doğru nefes ve nefes alma teknikleri " pek iyi gitmese de.

Düşünüyorum. Kalem kırmak kolay mı diye?
Hani tekrarlanması temenni edilmeyen bir eylemdi ?
Bunun için mi en son 1984 yılına kadar kırılmaya devam etti?

Kırdığınız her bir kalem saklandığınız kuytularda sizi içten içe kemirmedi mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder